نویسنده برای چاپ کتاب چه کار باید کند؟

به عنوان یک نویسنده کار چاپ کتابم را از کجا باید شروع کنم؟

 

هر نویسنده یا پژوهشگر در طول مدت فعالیت خود در یک رشته خاص معمولا یادداشت ها و پژوهش های نصفه. و نیمه ی بسیاری از تجربیات و نتایج تفکرات خود در باب موضوعات مختلف ایجاد می کند. که روی هم تلنبار شده یا هر کدام در گوشه ای خاک می خورد. این آثار و پژوهش ها تا زمانی که در گوشه میز یا در کنج ذهن نویسنده جا خوش کرده اند. تقریبا فاقد ارزش و اعتبارند و هیچ میزان و معیاری برای ارزیابی آن ها وجود ندارد.

کار از جایی شروع می شود که شما تصمیم می گیرید آثار خود را در قالب یک کتاب گردآوری کنید. شاید در راه ابتدا کمی سخت و پیچیده برسد اما وقتی به نتیجه کار فکر کنید می بینید که ارزشش را دارد.

کتاب شدن به آثار شما رسمیت و اعتبار می بخشد. کتاب، شما را به عنوان یک نویسنده رسمی معرفی می کند.

اولین کاری که به عنوان یک نویسنده در مراحل چاپ کتاب باید انجام دهید این است که یادداشت های خود را جمع آوری کرده و دسته بندی کنید. ترتیب بندی، فهرست گذاری، فصل بندی، عنوان گذاری، پیدا کردن یا ایجاد اشکال، نمودارها، جداول و … از اولین ضروریاتی است که بسته به موضوع و محتوای کتاب خود باید انجام دهید.

تا اینجای کار شما توانسته اید اثر خود را به صورت دستنویس جمع آوری کنید. حال باید آن را تبدیل به  فایل تایپ شده کنید. امروزه کمتر کسی هست که با تایپ کردن و نرم افزار “ورد” آشنایی نداشته باشه. پس دست به کار شوید و فایل تایپی کتاب خود را درست کنید.

(اگر نتوانستید یا وقت آن را نداشتید. ما در کنار شما هستیم و تایپ کتاب شما را در سریع ترین زمان ممکن انجام می دهیم)

فایل نهایی اثر فایلی ست که غیر قابل تغییر است و تا انتهای مراحل چاپ کتاب امکان ایجاد تغییر در آن وجود ندارد، پس نویسنده باید قبل از تحویل فایل تایپ شده، تمام مطالب مورد نیاز را وارد و آن را از همه جهات بررسی و نهایی کرده باشد.

از اینجا به بعد مراحل چاپ را حروفچین برای شما انجام خواهد داد، می توانید مراحل بعد را از اینجا ببینید.

نویسنده عزیز می توانید هزینه چاپ کتاب خود را از اینجا محاسبه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان 66479615 021مشاوره در واتس اپ